پیج رنک در طراحی سایت

  • 0

پیج رنک در طراحی سایت

اگر چه پیج رنک از بین رفته است ولی عواملی که در پیج رنک تاثیر گذار بود اکنون هم می تواند در کیفیت سایت اثر گذار باشد. بنابراین این مقاله را می آوریم.

گوگل برای تمایز و تشخیص سایت های خوب از سایر سایت ها ، فاکتور های گوناگونی دارد که یکی از این فاکتورها پیج رنک می باشد. یکی از عوامل مهم در پیج رنک نیز لینک می باشند و هر سایتی که به شما لینک دهند به مثابه دادن یک امتیاز به سایت شما در طراحی سایت است.

در کنار لینک ها موارد دیگری نیز وجود دارد که در تعیین ارزش صفحات اثر گذار هستند. لازم به ذکر است در طراحی سایت عوامل زیادی وجود دارد که برخلاف تصور ما اهمیتی از نظر گوگل ندارند ولی موردی که یقیناً از فاکتورهای تعیین ارزش محسوب می شود محتوای خوب ، لینک به سایت ، سرعت لود شدن سایت و … است.

عملکرد پیج رنک در طراحی سایت

پیج رنک بر اساس لینک های ورودی محاسبه می شد ولی تعداد این لینک ها مهم نبود یعنی مهم بود ولی به اندازه قدرت لینک اهمیت نداشت. فرض کنیم یک سایت در زمینه فوتبال دارید. اگر یک لینک از سایت ورزش ۳ بگیرید خیلی تاثیر بیشتری دارد تا یک سایت شبیه بلاگغا.

هر دو سایت رنک بالا دارند و جزء پر بیننده ترین سایت ها به حساب می آیند ولی ورزش ۳ در مورد ورزش است و مرتبط با فوتبال در صورتی که بلاگفا مربوط به وبلاگ است و جهت گیری خاصی ندارد. ارتباط این لینک ها با سایت شما خیلی مهم است، زیرا همه ی لینک ها کیفیت یکسانی ندارند. در طراحی سایت باید توجه داشته باشید که لینک های معتبری کسب کنید. در صورتی که شما صفحه ای دارید که پیج رنک آن ۸ می باشد و صرفاً یک لینک خارجی و آن هم به صورت Follow در صفحه وجود دارد، به سایت اشاره شده مقدار زیادی Authority منتقل خواهد شد. این در حالی است که اگر در همان صفحه ۱۲۴ لینک خارجی دارید، مقدار اعتباری که به سایت ها انتقال خواهد یافت آنقدر کم است که قابل صرف نظر کردن هم می تواند باشد.

البته در زمان طراحی سایت خیلی با مساله لینک روبرو نیستید و زمانی این قضیه مطرح می شود که بخواهید محتوای سایت خود را بروز نمایید. بنابراین در زمان تولید محتوا روی این قضیه دقت کافی داشته باشید.

امروزه یک عددی به جای پیج رنک اومده با نام دومین اتوریتی. این عدد مشخص می کند که دومین چقدر قدرت دارد و مولفه ای است که شرکت moz به سایت ها می دهد. گرچه بنده شخصا فکر می کنم که این عدد برخی اوقات خیلی مزخرف است و تاثیری در نتایج گوگل ندارد.

در جستجوهای گوگل کلمه کلیدی جستجو شده و محتوای سایت ، در نتایج جستجو تاثیر دارند و نه دومین اتوریتی. مثلا با جستجوی نرم افزار حسابداری ، فقط یک وبلاگ از بلاگفا در نتایج جستجو ظاهر می شود در صورتی که دومین اتوریتی بلاگفا ۷۰ است ولی سایتهایی که در نتایج جستجو ظاهر می شوند کمتر از این است.

 


Leave a Reply

آمار سایت