طراحی سایت ترنم باران - مقالات » الگوریتم کبوتر گوگل

» الگوریتم کبوتر گوگل

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
الگوریتم کبوتر گوگل

حتما شما هر روز از جستجوی گوگل استفاده می کنید. مثلا برای پیدا کردن محصولات و یا اطلاعات یک مکان از گوگل استفاده می کنید. این سوال را می توان مطرح کرد که گوگل سایت ها را چگونه مقایسه می کند و نمایش می دهد؟ آیا این انتخاب گوگل اتفاقی و تصادفی است یا واقعا الگوریتم و الگویی پشت سر این موضوع مهم و کلیدی خوابیده است. الگوریتم کبوتر در کنار دیگر الگوریتم های گوگل ، این کار را انجام می دهد. در ادامه قصد داریم به شما نحوه کار کردن این الگوریتم را توضیح خواهیم داد.

الگوریتم کبوتر گوگل

وقتی یک کاربر به دنبال این است که نزدیک ترین بیمارستان ، مرکز خرید ، شهربازی و …. را پیدا کند گوگل از یکی دیگر از حیوانات باغ وحش خود یعنی کبوتر استفاده می کند. اینگونه جستجو ها بیشترین نیاز مردم جهان را در بر می گیرد. کارکرد الگوریتم کبوتر به این صورت است که شما وقتی گوگل را باز می کنید و عبارت هایی مثل (نزدیک ترین مرکز خرید به من) را در آن جستجو می کنید ، گوگل به طور خودکار نزدیک ترین مرکز خرید را به شما نمایش می دهد. همانطور که می دانید گوگل بر اساس محتوا کار می کند و امروزه علاوه بر تصاویر ، متون و فیلم ها ، لوکیشن نیز به عنوان محتوا شناخته می شود. از این رو گوگل با استفاده از لوکیشن نزدیک ترین مکان های مورد نیاز شخص را به او نشان می دهد. از این رو با طراحی سایت شرکتی و بهینه سازی آن با سئو محلی می توانید مشتریان محلی خود را پیدا کنید.

تاثیر لوکیشن در سئو محلی

چگونگی کارکرد الگوریتم کبوتر گوگل

رتبه بندی سایت ها در گوگل بر اساس معیار و سنجه ای طبق الگوریتم های قدرتمند گوگل انجام می شود و زمانی که شما عبارتی را در گوگل جستجو می کنید سایت ها رتبه بندی دارند و برخی صفحه اول و برخی صفحات بعدی هستند. پیش از روی کار آمدن الگوریتم کبوتر ، در نتایج جستجوی شما نزدیک ترین مکان محاسبه نمی شد. اما امروزه با روی کار آمدن این الگو نتایج جستجو به عامل دیگری یعنی مکان و فاصله شما از آن پدیده نیز بستگی دارد.
در واقع بعد از جستجو این الگوریتم سعی می کند پیشنهاد هایی از نزدیک ترین پدیده های شما که مربوط به عبارت جستجو شده ی شماست به شما بدهد. بدیهی است که در هر شهری این اطلاعات تغییر می کنند ، چون گوگل با توجه به موقعیت و لوکیشن شما این اطلاعات را نمایش می دهد.

کمک الگوریتم کبوتر گوگل به سایت های محلی

یکی از گروه هایی که از الگوریتم کبوتر سود بسیار زیادی می برند ، کسب و کار های محلی هستند. با رونمایی گوگل از این پدیده کسب و کار های محلی دست به کار شدند و با طراحی سایت حرفه ای خود و بهینه سازی محلی سایت توانستند کاری کنند تا مشتریان محلی خود را بهتر پیدا کنند.

نتیجه : با به روی کار آمدن الگوریتم کبوتر گوگل ، رتبه بندی سایت ها بسیار تغییر کرد و برخی شرکت ها و سایت ها از این تغییر متضرر شده و برخی دیگر نیز سود بردند. به هر حال این تصمیمی است که گوگل گرفته و برای بهتر دیده شدن باید خودمان را با آن تطبیق دهیم.

برچسب‌ها: